maandag 9 mei 2011

Wonderstokjes met choco

Gisterenavond had ons meisje beloofd om vandaag wel patatjes te eten.
Dus vandaag puree, met schorseneren en parmaham.

In eerste instantie weer groot drama.
Eva: "Ik moet niet patjes,   wel boterham?"
Ik: "Jij gaat wél patatjes eten.  Wat hier op uw bordje ligt moet op! (1 goeie koffielepel vol)

Steffe enthousiast als altijd eet in een mum van tijd zijn bordje helemaal leeg.  Met veel Bravo's en Hoera's, en negeer Eva.  Af en toe krijgen Steffe en ik een heel boze blik toegeworpen.

Steffe heeft flink alles op, dus krijgt hij een potje soepstengels met choco!
Eva: "Ik ook mama?"
Ik: "Ja, als jij je patatje opeet."


En ze komt stillekes aan tafel zitten en begint in haar puree te priegelen.
Er gaat een hapje naar binnen -  Grote Hoera !!
Een stukje vlees, een schep saus, het gaat vlot.  De koffielepel puree is zelfs helemaal op!

Eva: "Nog patjes mama?"  Ik schrik mezelf bijna een ongeluk, maar heel koelbloedig schep ik nog een soeplepel bij, en die gaat ook helemaal binnen.

Flinke Eva!  Als we er maar een hele hoop show bij verkopen dan lukt alles

Ze had zelf zoveel gegeten dat er niet genoeg plaats meer was voor alle soepstengels :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten